Het Stofnestje

Atelier





Algemene Voorwaarden


 

De algemene voorwaarden zijn opgesteld voor:
• 1. Naailessen, Kinder-creatief lessen en workshops.
• 2. Alle door aanvrager gegeven opdrachten voor stofferen, reparatie op het laten maken van items

Naam: Het Stofnestje
Vestigingsplaats: Oosterbeek
E-mail: info@stofnestje.nl
Telefoon: 06-57266715
1 november, 2023


1. Algemene voorwaarden voor naailessen, workshops en activiteiten
Aanmelding
Aanmelden voor naailes, quilt les, kinder naailes, cursus of workshop kan op 2 manieren:
1: Via de website, waar op de pagina met informatie over de cursus of workshop een boekingsformulier te vinden is.
2: Door e-mailcontact via info@stofnestje.nl. U heeft persoonlijk contact met ons en overlegt voor welke cursus of workshop u wilt aanmelden.
De aanmeldingen worden in volgorde van binnenkomst behandeld. Een aanmelding via de website is altijd sneller, want wij zullen pas na het lezen van e-mails kijken naar de beschikbare plekken en ze reserveren door in te loggen in de website. Daardoor kan het gebeuren dat er in een e-mail gecommuniceerd wordt dat er plek is, maar wanneer de cursist per e-mail niet direct reageert er iemand anders via de website de vrije plek inneemt.
Na inschrijving ontvangt u een welkomstmail en kunt u overleggen welke voorbereiding nodig is voor uw eerste les. Vanaf dit moment gelden de algemene voorwaarden.


Volgorde van plaatsen
Huidige cursisten krijgen eerst de mogelijkheid om aan te geven of ze door willen gaan met lessen. Wanneer een huidige cursist stopt komt er een nieuwe plek vrij voor nieuwe aanmeldingen. Oud-cursisten krijgen ook voorrang: Als je een cursus overslaat kun je dus ook makkelijker weer instromen.

Betaling
Voor cursussen, naailes, kinder-creatief les en workshops staan de actuele prijzen op onze website www.stofnestje.nl. De bedragen zijn per kalendermaand en dienen voor de eerste van de nieuwe kalendermaand te zijn voldaan. Als u bij ons een workshop volgt dient het totaalbedrag uiterlijk 2 weken voor aanvang te zijn voldaan.


Lesdata en vakanties
Het Stofnestje is dicht voor de reguliere naailessen en kinder-creatief lessen tijdens feestdagen. Het Stofnestje plant op deze dagen dus geen lessen in. Een aantal weken per jaar worden er ivm vakantie geen lessen gegeven. Deze data worden ruim van tevoren bekend gemaakt.


Afmelden en annuleringsvoorwaarden
Per categorie gelden er iets afwijkende annuleringsvoorwaarden.
Privélessen
Privélessen worden gepland in overleg met Het Stofnestje. Privélessen kunnen 24 uur van tevoren kosteloos worden verplaatst of afgezegd. Voor afmeldingen korter dan 24 uur van tevoren, brengen we 50% in rekening.
Workshops
Omdat we in kleine groepjes activiteiten organiseren en plannen èn een activiteit pas doorgaat bij voldoende aanmeldingen, is het annuleringsbeleid hier het strengst: binnen 24 uur na aanmelding via de website kan men kosteloos annuleren en is er 100% restitutie. Annuleren tot een week voor de start van de activiteit: 50% van aankoopbedrag restitutie. Afmeldingen die later binnenkomen worden niet gerestitueerd.
Naailes en quiltles
Afmelden voor één les: Graag melden via whatsapp of e-mail van de docent of info@stofnestje.nl. We doen ons best om je één inhaalles te kunnen bieden tijdens de cursus. Let op: garantie op een inhaalles is er niet. Je kunt de gemiste les niet in geld terugkrijgen of meenemen naar een volgende cursus. 

* Kinder naailes 
De betalingsverplichting bij minderjarigen ligt bij de ouders/verzorgers. Voor deze lessen gelden verder dezelfde voorwaarden als voor lessen voor volwassenen


Afmelden voor een hele cursus
Wil je er na je aanmelding toch vanaf zien? Binnen 2 weken mag je kosteloos annuleren.
Wil je helemaal stoppen met de lessen? Meld dit dan voor de eerste van de nieuwe kalender maand. Wij hanteren 1 kalendermaand opzegtermijn


Wijzigingen vanuit Het Stofnestje
Het Stofnestje behoudt zich te allen tijde het recht voor om:
Een activiteit te annuleren bij onvoldoende belangstelling. U krijgt uw aanbetaling terug.
Een vervangende docent in te schakelen bij ziekte van de ingeplande docent.
Docent valt uit
Wanneer er geen vervanging mogelijk is, kan bij een enkele uitval de uitgevallen les verplaatst worden in de week aansluitend op de les, indien daar ruimte voor is in de planning van Het Stofenstje. Is er sprake 2 of meer weken uitval van de docent, krijgt u het lesgeld terug van de uitgevallen lessen.
Wat doen we bij nieuwe corona-maatregelen of vergelijkbaar?
Wanneer het atelier moet sluiten vanwege overheidsmaatregelen, maken we de cursus online af. Het Stofnestje bezit mooie video-apparatuur en belichting om dit goed te doen. U kunt ook kiezen voor restitutie van de helft van de lessen die uitvallen door de sluiting.

Aansprakelijkheid
Het Stofnestje is niet aansprakelijk voor diefstal van, schade aan en/of verdwijning van eigendommen tijdens de les. Je kunt je eigendommen bij je houden bij je stoel, op ophangen aan de kapstok die aanwezig is in het atelier en in het zicht blijft gedurende de les.
Het Stofnestje is niet aansprakelijk voor ongelukken door verkeerd gebruik van apparaten en machines.


2. Algemene voorwaarden voor gegeven opdrachten
Artikel 1. Definities Het Stofnestje
In deze voorwaarden wordt verstaan onder:
1. Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht.
2. Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf en een overeenkomst op afstand aangaat met Het Stofnestje
3. Herroepingsrecht: de mogelijkheid van de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand;
4. Het Stofnestje de eenmanszaak die producten en diensten op afstand aan consumenten aanbiedt.
5. Duurzame gegevensdrager: elk middel dat de consument of Het Stofnestje in staat stelt om informatie die aan haar persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die toekomstige raadpleging en ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt.
6. Overeenkomst op afstand: een overeenkomst waarbij in het kader van een door Het Stofnestje georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten en diensten, tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken voor communicatie op afstand;
7. Techniek voor communicatie op afstand: een middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst, zonder dat consument en Het Stofnestje gelijktijdig in dezelfde ruimte zijn samengekomen.


Artikel 2. Toepasselijkheid
1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van Het Stofnestje en op elke tot stand gekomen overeenkomst tussen partijen.
2.Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden specifieke product of dienstenvoorwaarden van toepassing zijn kan de consument zich in geval van tegenstrijdige voorwaarden steeds beroepen op de toepasselijke bepaling die voor hem het meest gunstig is.


Artikel 3. Aanbod
1. Het Stofnestje doet een aanbod in de vorm van een prijs vermeld op haar website of email met een volledig en nauwkeurige, voldoende gedetailleerde, omschrijving van de aangeboden producten en diensten.
2. Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de consument duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden.
3. Afbeeldingen bij producten zijn een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten. Het Stofnestje kan niet garanderen dat de weergegeven kleuren exact overeenkomen met de echte kleuren van de producten.
4. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of aan voorwaarden is verbonden zal dit worden vermeld.
5. Indien het aanbod een kennelijke verschrijving, vergissing of fout bevat en de consument dit kon begrijpen, is Het Stofnestje niet gehouden aan het gedane aanbod en zal dan ook niet aansprakelijk zijn.


Artikel 4. Aanvaarding
1. De overeenkomst komt, onder voorbehoud van lid 2, tot stand tot stand op het moment dat de consument het aanbod en de daarbij behorende voorwaarden aanvaard.
2. Het Stofnestje kan zich, met in achtneming van de wet- en regelgeving, op de hoogte brengen of er aan de betalingsverplichtingen kan worden voldaan of andere voorwaarden die van belang zijn voor de uitvoering van de overeenkomst. Het Stofnestje behoudt zich het recht voor om een bestelling of aanvraag te weigeren als zij goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan of extra voorwaarden te verbinden.
3. Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt Het Stofnestje ook langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet door de Het Stofnestje is bevestigd, kan de consument de overeenkomst ontbinden.
4. Na aanvaarding kan de overeenkomst slechts met wederzijdse instemming worden gewijzigd.
5. Indien de consument onjuiste gegevens verstrekt voldoet Het Stofnestje pas aan haar, uit de overeenkomst voortvloeiende, verplichting nadat de juiste gegevens zijn ontvangen.
6. Het Stofnestje zal aan de consument in ieder geval de volgende informatie verstrekken:
a. de wijze waarop de overeenkomst tot stand zal komen en welke handelingen daarvoor nodig zijn;
b. of de overeenkomst na de totstandkoming wordt gearchiveerd, en zo ja op welke wijze deze voor de consument te raadplegen is;
c. de manier waarop de consument, voor het sluiten van de overeenkomst, de door hem in het kader van de overeenkomst verstrekte gegevens kan controleren en indien gewenst herstellen;
d. het adres van de vestiging van Het Stofnestje waar de consument met klachten terecht kan;
e. de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de consument van het herroepingsrecht gebruik kan maken of een duidelijke melding inzake het uitgesloten zijn van het herroepingsrecht, evt. terug levering zaken en kosten;
f. de informatie over eventuele garanties en bestaande service na aankoop;
g. de prijs met inbegrip van alle belastingen van het product;
h. de kosten van aflevering;
i. wijze van betaling,
j. aflevering of uitvoering van de overeenkomst/termijn op afstand;
k. de vereisten voor opzegging van de overeenkomst indien de overeenkomst een duur heeft van meer dan één jaar of van onbepaalde duur is, minimum duur;
l. indien de consument een herroepingsrecht heeft, het modelformulier voor herroeping.
Ook eventuele andere informatie zal worden verstrekt als dit uit wet- en regelgeving voortvloeit.

Artikel 5 Uitvoering van de overeenkomst
1. Het Stofnestje zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten en bij de beoordeling van aanvragen tot verlening van diensten.
2. Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan Het Stofnestje kenbaar heeft gemaakt.
3. De levering vindt plaats via de standaard verzending van PostNL. Bij de bestelling worden de verzendkosten duidelijk vermeld. De verschillende verzendopties kan de consument aanvinken tijdens het bestelproces in de webwinkel.
4. Indien de totale bestelling meer dan € 50,00 bedraagt, betaalt de consument geen verzendkosten.
5. De levering zal zo snel als mogelijk plaatsvinden. Bij betaling vooraf verstuurt Het Stofnestje de bestelde producten in de regel binnen twee à drie werkdagen na ontvangst van de betaling, via PostNL. Het Stofnestje zal in ieder geval gehouden zijn binnen 30 dagen te leveren.
6. Indien het product niet binnen 30 dagen kan worden geleverd kan de consument akkoord gaan met een nieuwe leverdatum of de overeenkomst kosteloos ontbinden.
7. De consumenten ontvangt een betaald bedrag onverwijld terug. Overschrijding van een termijn geeft de consument geen recht op schadevergoeding.
8. Het Stofnestje zal zich inspannen om, naar wens van een consument, een vervangend soortgelijk product met soortgelijke kwaliteit beschikbaar te stellen indien een levering van een product onmogelijk blijkt te zijn.
9. Het risico van het product gaat van Het Stofnestje over op de consument op het moment dat het product op het opgegeven afleveradres is afgeleverd (en bij aangetekend versturen is getekend). Als de consument het product in de winkel koopt gaat het risico over bij overdracht van het product.
10. Bij leveringen in het buitenland kunnen afwijkende voorwaarden gelden.
11. De consument kan er ook voor kiezen de bestelling af te komen halen in Oosterbeek. De consument kan door middel van het zenden van een email of telefonisch een afspraak maken.
12. De consument ontvangt na het plaatsen van een bestelling een orderbevestiging. In ieder geval na het verzenden van de order zal door Het Stofnestje ook een factuur worden toegezonden. De factuur is tevens aankoopbewijs.
13. De consument verstrekt tijdig voor het sluiten van de overeenkomst alle gegevens en informatie die van belang kunnen zijn voor de uitvoering van de overeenkomst. Hieronder valt ook eventuele beperkte mobiliteit, maar ook eventuele bijzondere wensen waar Het Stofnestje al dan niet op in kan gaan.


Artikel 6. Prijs
1. De prijzen die op de website staan vermeld zijn prijzen inclusief omzetbelasting.
2. Indien er kosten voor het verzenden van het product worden gehanteerd zal dit uitdrukkelijk op de website staan vermeld.
3. Als er in het aanbod een geldigheidsduur vermeld staat, zullen de prijzen in die periode niet worden verhoogd, tenzij er veranderingen plaatsvinden in de btw-tarieven.
4. Prijsverhogingen na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien zij het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen.

Artikel 7. Betaling
1. De consument dient te betalen volgens de in de bestelprocedure en op de website aangegeven betaalmethoden.
2. Partijen kunnen ook onderling betaalafspraken maken.
3. Als er extra kosten aan een bepaalde betaalmethode zal zijn verbonden zal dit uitdrukkelijk worden vermeld.
4. Wanneer vooruitbetaling is bedongen, kan de consument geen enkel recht doen gelden wat betreft de uitvoering van de desbetreffende bestelling of dienst(en), voordat een vooruitbetaling heeft plaatsgevonden, alvorens de bedongen vooruitbetaling heeft plaatsgevonden.
5. Na het verstrijken van een betaaltermijn is de consument, na ingebrekestelling, over het gefactureerde bedrag wettelijke rente verschuldigd. Alle redelijke kosten in en buiten rechte die Het Stofnestje dient te maken zijn voor rekening van de consument.
6. De consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens te melden.
7. Als de betaling of de keuze tot een andere betalingsmogelijkheid in een onlinebestelproces niet is afgerond, is er geen bestelling geplaatst.
8. Bij het afhalen van het product kan de consument ter plaatse met pin of contant betalen.

Artikel 8. Herroeping en uitsluiting
1. Op grond van het Burgerlijk Wetboek heeft iedere consument in beginsel, bij een overeenkomst op afstand of een overeenkomst buiten de verkoopruimte een zogenaamd herroepingsrecht.
2. De consument kan een overeenkomst met betrekking tot de aankoop van een product gedurende een bedenktijd van minimaal 14 dagen zonder opgave van redenen ontbinden
3. Deze 14 dagen gaan in op de dag die volgt op het ontvangen van het product.
4. Er zal aan de consument een modelformulier ter beschikking worden gesteld. De consument kan het modelformulier per post of email terugzenden aan Het Stofnestje. De consument ontvangt een ontvangstbevestiging van de herroeping.
5. Indien het om een dienst gaat dan gaat de termijn niet na ontvangst van het product in maar op de dag die volgt op het sluiten van de overeenkomst.
6. De bedenktijd gaat in als de consument in eenzelfde bestelling meerdere producten heeft besteld op: de dag nadat de consument het laatste product heeft ontvangen.
7. De bedenktijd gaat in als de levering van een product bestaat uit verschillende zendingen op: de dag nadat de consument de laatste zending of het laatste onderdeel heeft ontvangen.
8. De bedenktijd gaat in bij overeenkomsten voor regelmatige levering van producten gedurende een bepaalde periode op: de dag nadat de consument het eerste product heeft ontvangen.
9. De consument heeft na herroeping/annulering nogmaals 14 dagen om het product retour te sturen of te overhandigen aan Het Stofnestje.
10. Indien de consument gebruik maakt van het herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden. De consument is aansprakelijk voor waardevermindering van het product die het gevolg is van het niet zorgvuldig omgaan met het product.
11. De consument gaat zorgvuldig om met het product en de verpakking. Zij zal het product slechts uitpakken of gebruiken in de mate die nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van het product vast te stellen. De consument is aansprakelijk voor waardevermindering als zij zich hier niet aan houdt.
12. Indien de consument gebruik maakt van het herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking aan Het Stofnestje geretourneerd worden.
13. De consument krijgt het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd binnen 14 dagen. Als de consument heeft gekozen voor een duurdere methode van levering dan de goedkoopste standaardlevering, behoeft Het Stofnestje de bijkomende kosten voor de duurdere methode niet terug te betalen.
14. Als het gaat om gedeeltelijke retournering dan ontvangt de consument het orderbedrag dat ziet op de producten die zijn herroepen. De verzendkosten worden dan niet gecrediteerd.
15. Het Stofnestje mag wachten met terugbetalen tot zij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt.
16. De kosten voor retour van het bezorgadres naar de webwinkel zijn voor rekening van de consument.
17. Als de consument gebruik maakt van haar herroepingsrecht, wordt de overeenkomst ontbonden.
18. Het Stofnestje zal producten vervaardigd conform instructies van de consument, hiermee in ieder geval doelend op maatwerk, uitsluiten van het herroepingsrecht. Stoffen die in verschillende standaardmaten te verkrijgen zijn vallen niet onder de uitsluiting. Het gaat om maatwerk afwijkend van de standaard.
19. Diensten die te maken hebben met vrijetijdsbesteding en worden verricht op een bepaalde datum of in een bepaalde periode, zoals workshops worden ook uitgesloten van het herroepingsrecht.

Artikel 9 Klachten
1. De door Het Stofnestje te leveren producten of diensten voldoen aan de gebruikelijke eisen en normen die daaraan op het moment van levering redelijkerwijs gesteld kunnen worden.
2. Indien het geleverde product of de dienst niet aan de overeenkomst voldoet (non-conformiteit), dient de consument binnen bekwame tijd na ontdekking van het gebrek of wanneer zij het gebrek had behoren te ontdekken schriftelijk of per email Het Stofnestje op de hoogte te stellen.
3. De melding dient een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van het gebrek te bevatten, zodat Het Stofnestje in staat is adequaat te reageren.
4. De klacht zal binnen een termijn van 14 dagen, gerekend vanaf ontvangst van de klacht, worden beantwoord,
5. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, zal Het Stofnestje in ieder geval binnen deze termijn een ontvangstbevestiging toesturen en eventuele vragen stellen om de klacht zo goed als mogelijk te behandelen. De consument stelt Het Stofnestje in de gelegenheid een klacht te (doen) onderzoeken.
6. Het is belangrijk je aankoopbewijs te bewaren.
7. Het Stofnestje is niet verantwoordelijk voor de uiteindelijke geschiktheid van de producten voor elke individuele toepassing door de consument.
8. Onverminderd het in dit artikel bepaalde, kan er geen sprake zijn van eventuele garantie indien slijtage als normaal kan worden beschouwd en verder in ieder geval, in de volgende gevallen:
- indien er veranderingen in of aan het product zijn aangebracht, waaronder begrepen reparaties die niet met toestemming van Het Stofnestje zijn verricht;
- indien het aankoopbewijs niet kan worden overlegd, is gewijzigd of onleesbaar is gemaakt;
- indien gebreken die het gevolg zijn van niet met de bestemming corresponderend of onoordeelkundig gebruik;
- indien beschadiging is ontstaan door opzet, grove onachtzaamheid of nalatigheid.
9. "Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. We raden u aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar [info@stofnestje.nl]. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om uw geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur via https://www.webwinkelkeur.nl/kennisbank/consumenten/geschil. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Dit ODR-platform is te vinden op https://ec.europa.eu/odr. Wanneer uw klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om uw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie."

Artikel 10. Aansprakelijkheid en overmacht
1. Het Stofnestje is verantwoordelijk voor een goede uitvoering van de overeenkomst.
2. Voordat tot aansprakelijkheidstelling over wordt gegaan stelt opdrachtgever een redelijke termijn tot nakoming Het Stofnestje.
3. Aansprakelijkheid is beperkt tot de hoogte van het factuurbedrag, althans enkel voor dat gedeelte waar de aansprakelijkheid betrekking op heeft, dan wel, indien en voor zover sprake is van verzekerde schade, tot de hoogte van het onder de verzekering uitgekeerde bedrag, vermeerderd met eventueel eigen risico
4. Tijdens alle activiteiten uitgaande van Het Stofnestje is de deelnemer aansprakelijk voor door haar toegebrachte schade aan goederen, eigendommen en gebouwen van zowel Het Stofnestje als van derden, alsook aan personen.
5. Het Stofnestje niet aansprakelijk voor schade, verlies, diefstal of beschadiging van eigendommen, goederen en geld of schade aan personen tijdens de van haar, uitgaande activiteiten.
6. In geval van overmacht is Het Stofnestje niet gehouden aan haar verplichtingen, respectievelijk worden de verplichtingen opgeschort zolang de overmacht voortduurt.
7. Bij overmacht is de tekortkoming niet te wijten aan schuld en komt niet voor rekening van Het Stofnestje volgens de wet, een rechtshandeling of volgens in het verkeer geldende opvattingen.
8. Onder overmacht wordt verstaan, naast hetgeen daaromtrent in de wet en jurisprudentie wordt begrepen, alle van buitenkomende oorzaken, waarop Het Stofnestje geen invloed kan uitoefenen en niet in staat is haar verplichtingen na te komen. Tot die oorzaken behoren in ieder geval epidemieën, arbeidsongeschiktheid, staking, brand, bedrijfs-, dan wel energiestoringen en storingen in het (telecommunicatie-)netwerk of verbinding bij zowel Het Stofnestje en leveranciers.
9. De in dit artikel uiteengezette aansprakelijkheidsbeperkingen en overmachtsbepalingen zijn niet van toepassing voor zover dit in strijd is met toepasselijk dwingend recht of als er sprake is van opzet of bewuste roekeloosheid van Het Stofnestje.

Artikel 11. Persoonsgegevens
1. Het Stofnestje verwerkt de persoonsgegevens van de consument conform het op de website gepubliceerde privacy en cookiestatement.

Artikel 12. Intellectueel eigendom
1. Alle rechten van intellectueel eigendom betreffende producten en gebruikte materialen op de website, maar ook bij clubs of workshops (waaronder, maar niet uitsluitend, auteursrechten op teksten en afbeeldingen alsook eventuele geregistreerde merken) liggen bij Het Stofnestje en/of haar licentiegevers.
2. Producten en materialen waar intellectueel eigendom op rust mogen alleen in huiselijke kring worden gebruikt.
3. Kopiëren, verspreiden en elk ander gebruik van deze producten en materialen is niet toegestaan zonder schriftelijke toestemming van Het Stofnestje. Consument vrijwaart Het Stofnestje voor eventuele aanspraken van derden in verband hiermee.

Artikel 13. Veilige omgeving
1Het Stofnestje zal zich inspannen zorg te dragen voor een beveiligde web omgeving, met een veilige elektronische overdracht van data en betaling inbegrepen.

Artikel 14. Termijnen
1. Iedere aansprakelijkheid Het Stofnestje vervalt in elk geval na verloop van 1 jaar vanaf de dag waarop een opdracht door voltooiing of op andere wijze is geëindigd.
2. Elke bevoegdheid van opdrachtgever om zich op een aanspraak te beroepen, vervalt indien niet binnen bekwame tijd nadat de feiten, bijvoorbeeld een tekortkoming is ontdekt of redelijkerwijze had moeten worden ontdekt, schriftelijk en met redenen omkleed ter zake is geprotesteerd.
3. Iedere rechtsvordering (en ook vorderingsrecht) vervalt en is niet ontvankelijk als deze niet uiterlijk binnen 1 jaar door opdrachtgever na het schriftelijke en met redenen omklede protest in rechte aanhangig is gemaakt.
4. Eventuele afwijkingen van wettelijke bepalingen hieromtrent gelden niet indien er sprake is van opzet of bewuste roekeloosheid van opdrachtnemer of als zij in strijd zijn met enig dwingend consumentenrechtelijke bepaling.

Artikel 15. Slotbepalingen
1. Op overeenkomsten tussen Het Stofnestje en de consument waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing. Ook indien de consument woonachtig is in het buitenland.
2. Het Stofnestje wijst u op het bestaan van het Europees ODR platform.
3. Het Weens Koopverdrag is niet van toepassing.
4. Als een bepaling in deze voorwaarden niet van toepassing is, omdat deze, al dan niet voor een gedeelte, nietig is of vernietigd worden, dan blijven andere bepalingen in deze algemene voorwaarden van toepassing. Partijen zullen in dat geval ter vervanging (een) nieuwe bepaling(en) vaststellen, waarmee zoveel als rechtens mogelijk is aan de bedoeling van de oorspronkelijke bepaling gestalte wordt gegeven.





E-mailen
Bellen
Map
Info